Časopis objekt
Prirodzene by sa hodilo vystaviť časopis na poličke, v knižnici doplnenej kresielkom a dobrou kávou. Ale skutočnosť, že bude vystavovaný v rámci prehliadky designu, vyzývala k tomu, aby bol predstavený v nejakom neočakávanom kontexte. Sprítomnený papierový časopis, vo forme, ktorá sa blíži tej knižnej, je v dnešnej dobe už trochu raritou a úmerne tomu by mala zodpovedať aj miera pozornosti, s akou by sa mal starať.
Sila časopisu INTRO tkvie v jeho kontinuálne udržiavanej vysokej úrovni nielen obsahovej, ale aj grafickej. Každá obálka je na začiatku prázdnym plátnom, na ktorom grafická dizajnérka a architektka Alena Hyblerová nakoniec namaľuje neopakovateľný obraz. V tej chvíli bol koncept jasný. Vystaviť všetky obálky čo najbližšie k okoloidúcim tak, aby spoločne a na tzv. prvú dobrú zahrali ten najsilnejší akord.
Časopis obsah
Všetkých dvadsaťjeden obálok regulárnych čísel, päť špeciálov a prvý diel INTRO HOUSES ako by levitovalo v útrobách betonárskej výstuže. V nosných pilieroch architektúry, v ktorých betón nahradil obsah časopisu. So starostlivosťou vytvárané periodikum odolávajúce tlaku.
Lavica v pozadí skladaná z betónových tvárnic, textilu a dreva vytvára spoločne s lampičkami na stenách vo Veľkej dvorane Veľtržného paláca trochu intímnejšiu atmosféru. Vyzýva k posadeniu, spočinutiu a prelistovaniu časopisu. Všetky čísla vystavené vedľa seba pôsobili ako v galérii. Vlastne nie len ako. Uprostred bielej dvorany sa podarilo vytvoriť zákutia čitateľského klubu. Stánok INTRO bol v obklopení množstva ľudí. Lavica za roxorovými pylónmi bola plná čitateľov, ktorí horlivo listovali stránkami výnimočného časopisu.
Čítajte tiež: