Vývoj počtu vystavovateľov a návštevníkov v číslach
Veľtrh BAU sa stáva stále medzinárodnejší a dopyt zahraničných spoločností po výstavných plochách rastie. Od roku 2005 sú výstavné plochy stále vypredané. Pre rok 2019 si dali organizátori za cieľ prilákať 250 až 260 tisíc návštevníkov z radov odbornej verejnosti a v porovnaní s predchádzajúcim veľtrhom (konal sa v januári 2017) navýšiť podiel návštevníkov zo zahraničia (v roku 2017 ich bolo už viac než 80 000 a ČR sa v top 15 krajinách – hodnotenia podľa počtu návštevníkov – zaradila na 6. miesto). A ako je to zo zložením návštevníkov? Okolo 37 % sú odborníci, ktorí sa zaoberajú výstavbou a dokončovaním stavieb a 30 % tvoria obchodníci so stavebnými materiálmi. Zaujímavý je tiež údaj, že žiadny iný veľtrh na svete nenavštívi toľko architektov a stavebných inžinierov ako BAU v Mníchove (v roku 2017 ich bolo viac než 70 000, čo predstavovalo 26 % zo všetkých návštevníkov).
Výstavisko
Veľtrh BAU zaberá celú výstavnú plochu výstaviska Messe München, konkrétne 19 výstavných pavilónov o celkovej ploche zhruba 200 000 m2. Pavilóny sú členené podľa jednotlivých oblastí a to podľa stavebných materiálov, výrobkov a ostatných tematických celkov. Zvláštnym rysom veľtrhu BAU je, že v jednom celku kombinuje všetky technológie, výrobky a stavebné materiály, ktoré sa používajú či už pri plánovaní, tak aj výstavbe. S týmto je možné sa stretnúť iba na tomto veľtrhu.
Prístup, ktorý sa prelína jednotlivými odbormi, činí veľtrh BAU nenahraditeľným zdrojom informácií pre všetkých, ktorí sa podieľajú na plánovaní stavieb aj samotnej výstavbe: investorov, projektantov, architektov, remeselníkov a končiac prevádzkovateľov budov.
Veľtrh noviniek
Veľtrh BAU je platformou noviniek. Vystavujúci priemysel smeruje vývoj svojich nových výrobkov práve na veľtrh BAU. Inovatívne výrobky a je jedno, či sa jedná o okná, dvere, podlahové krytiny alebo nové fasádne prvky, sa predstavujú po prvýkrát práve tu. Aj to je jeden z dôvodov, prečo návštevníci z radov odbornej verejnosti zo všetkých kontinentov každé dva roky navštevujú veľtrh BAU v Mníchove.
Záver
Veríme, že už týmito informáciami sme vás nalákali a začínate premýšľať, že sa na veľtrh BAU vypravíte. Z našich dlhoročných skúseností musíme povedať, že dostať sa do Mníchova nie je tak zložité. Doprava je dostupná všetkými dopravnými prostriedkami. Horšie je to už v čase konania takto významného veľtrhu s pekným a cenovo prívetivým ubytovaním. Ak môžeme poradiť, zaistite si ho čo najskôr. S jeho vyhľadávaním vám môžu pomôcť stránky veľtrhu www.bau-muenchen.com, prípadne českého zastúpenia www.expocs.cz.
Najjednoduchším spôsobom, ako získať vstupenku na veľtrh BAU 2019, je kúpiť si ju online (cez počítač, smart telefón, tablet či inteligentné hodinky). Kto sa zaregistruje online, môže si vstupenku jednoducho sám vytlačiť. To vám ušetrí zdĺhavé čakanie na mieste, navyše je vstupenka aj lacnejšia.
Viac informácií o programe, výstavách, „Dlhej noci architektúry“, ale aj novinkách, ktoré budú na veľtrhu BAU prezentované, sa dozviete v ďalšom čísle časopisu Stavebnictví a interiér 12/2018 alebo na našich stránkach.
1 Spracované z tlačových podkladov Messe München a informácií získaných na tlačovej konferencii v Prahe