Majitelia revitalizovaného interiéru, energický manželský pár, sú vášniví cestovatelia. A toto svoje hobby realizujú najčastejšie z paluby ultralightu. Metamorfóza hangáru, konkrétne jednej jeho časti – pôvodnej pozorovacej veže pre leteckú kontrolu (cca ¼ hangáru) v obytné priestory bola teda pomerne logickým vyústením záujmov investorov. Požadovali tvorbu moderného a praktického priestoru, priali si skĺbiť technické prvky a propozície s príjemným príležitostným bývaním či organizáciou spoločenských akcií. Zaujímavosťou je zachovanie funkcie pozorovacej veže vo chvíľach zvýšenej letiskovej prevádzky, priestor je preto príležitostne využívaný aj správou letiska.
Industriálny charakter zachovaný
Bolo oslovené architektonické štúdio Kvalitář, ktoré spracovala či už štúdiu, tak sprievodnú dokumentáciu. Na starosť dostalo aj realizáciu projektu. Exteriéry budovy prešli len dizajnovými úpravami, bola zmenená farba fasády na antracitovú a prebehla výmena okien (boli nainštalované nové hliníkové). Autori návrhu sa zaoberali predovšetkým interiérmi. Snažili sa o uvoľnenie dispozícií hangáru, ale tiež o zachovanie industriálneho charakteru objektu.
Reprezentatívny priestor za dverami
V prízemnej časti interiéru vytvorili architekti konzistentnú otvorenú zónu, ktorú rozdeľuje iba lamelová priečka v kombinácií s oceľovým točitým schodiskom. To je vybavené výrazným červeným náterom, ktorý vytvára špecifickú atmosféru (červená je jediným výrazným farebným prvkom, ktorý sa niekoľkokrát opakuje v inak celkom neutrálne ladenom zariadení). Lamelová priečka je kľúčovým prvkom prízemného priestoru, je z časti transparentná, teda dovoľuje priehľad smerom k hale so zaparkovanými lietadlami. Zároveň slúži ako prostriedok k tvorbe reprezentatívneho vstupu a tiež ako nástroj k vizuálnemu oddeleniu priestoru za dverami – napomáha vytvoriť dostatok súkromia v obytnej časti.
Iný hangár
Vyššie spomínaný industriálny štýl interiéru je podporený použitými materiálmi. Vnútorná strana priečok a prevažné percento podlahovej plochy sú upravené štukom či stierkami, v kúpeľni je využitá aj oceľ. Štýlovo vybočuje snáď len červený guľatý koberec, ktorý však farebne dopĺňa ostatné výrazné prvky (schodisko a obraz nad ním) a vystupuje medzi ostatným minimalistickým vybavením ako protiklad dotvárajúci moderný ráz interiéru. Je ponechaný pôvodný teplovodný vykurovací systém, len pôvodné telesá boli renovované a zabudované do vstavaných skríň pod oknami. Stropy sú tiež pôvodné – drevené, iba rekonštruované a prefarbené na bielo.
Vybavenie Bauhaus
Interiérové vybavenie pochádza z niekoľkých zdrojov. Jedným z nich bola galéria Kvalitář, ktorá dodala napríklad červený kruhový obraz (príp. abstraktný objekt) autora Milana Housera, ktorý bol zavesený v poschodí nad schodiskom. Vintage nábytok pochádza z konceptu Designbanky, menovite sa jedná o stôl Vitra Lobby Table a stoličky S 533 od Ludwiga Miese van der Rohe. Minimalistický prístup školy Bauhaus sa tak efektne prelína s otvorenosťou a industriálnym nádychom stavby. Zaujímavé sú tiež na mieru vyhotovené šatníkové skrine z dubového dreva.
Autori nadviazali na kontext miesta a požiadavky klienta. Výsledok zhodnotí čitateľ najlepšie sám pri pohľade na priložené fotografie. Nie je však pochýb, že sa jedná o architektonický počin mimoriadnej povahy.