Investorom, pre ktorého je Masaryčka novou vlajkovou loďou, je spoločnosť Penta Real Estate, ktorá tu má aj svoje nové sídlo. Kancelársky a obchodný komplex Masaryčky je kompozične rozdelený do dvoch budov so spoločným dvojposchodovým suterénom. Na západnej strane má budova tvar veže. Už pri pohľade z diaľky budí budova pozornosť svojou originálnou fasádou, ktorá je nápadne zdobená zlatým rebrovaním s motívmi koľajiska. Zatiaľ čo spoločné priestory v objekte sú dielom architektonického návrhu štúdia, jednotlivé fit-outy boli navrhované až na základe požiadaviek konkrétnych nájomcov. Je teda jasné, že sa líšia architektúrou aj spracovaním vrátane nárokov na akustické vlastnosti kancelárií. Pri svojich projektoch využíva Penta Real Estate v interiéri dlhodobo suchú výstavbu Knauf, pričom realizátorom bola tento raz firma Farrao, s.r.o.
KNAUF Diamant v kombinácii s KNAUF White
Konštrukčné riešenie oboch objektov predstavuje železobetónový monolitický stĺpový skelet so systémom vnútorných komunikačných jadier. Na vstup do budovy sú k dispozícii dve recepcie, ktorých dizajn formujú organické kontúry. Prevažne sú vyrobené z Corianu, ktorý bol modelovaný do konkávnych aj konvexných kriviek, na ktoré nadviazal Barrisol a sadrokartónové konštrukcie. V oboch budovách je tridsať lobby priestorov. Sú v nich komunikačné chodby, schodiská a výťahy. Všetky lobby sú obložené sadrokartónom vrátane podhľadov, v ktorých sú zapustené LED svietidlá. Povrch sadrokartónových konštrukcií bol navrhnutý v kvalite Q2, ale v skutočnosti sa blíži kvalite Q3, pretože nároky na prevedenie detailov boli u Masaryčky veľké.
Na jednotlivých poschodiach umiestnené kancelárie nájomníkov sú oddelené bezpečnostnými a súčasne požiarnymi priečkami, pretože vždy ide o odlišný požiarny úsek. Vo fit-outoch nájdeme zaujímavo tvarované priečky a steny, vrátane oblúkov s priemerom až 1,5 metra. Všetky priečky, ktoré sú upevnené v strope a v betónovej podlahe, sú napospol štandardné. Viac pozornosti si zaslúžia priečky zakončené sklom zvesené zo stropu smerom k podlahe. Tým pádom tvoria tzv. „nadsvetlík“. Ako to už v podobných situáciách býva, napojenie sadrokartónových priečok na presklenú fasádu je klzné, pričom veľa pozornosti bolo venovanej akustickým vlastnostiam týchto priečok. Preto sú napríklad stĺpiky fasády obložené sadrokartónom z oboch strán. Ako už bolo povedané, nároky na akustiku u jednotlivých nájomcov boli rozdielne a tak tu v mnohých prípadoch figurujú priečky postavené kompletne z modrých dosiek Knauf Diamant.
Na doplnenie nároky na stavebnú vzduchovú nepriezvučnosť sa pohybovali v rozmedzí od 38 do cca 52 dB. Tradičným orieškom pri tak zložitej budove je vtesnať do podhľadov aj priečok všetky inštalácie a dodržať predpisy. Preto musí dôjsť k vzájomnému konsenzu medzi realizátorom, architektom a investorom. Precízne riešením je potom také, kedy je ku klasickej priečke postavená navyše predstena, ktorá nielenže všetko dokonale ukryje, ale navyše je vzduchová nepriezvučnosť takejto skladby takmer dokonalá, pretože akustické vlastnosti nenarúšajú žiadne rozvody. Na túto predstenu boli napríklad inštalované televízie.
Požiarna odolnosť riešená sadrokartónom KNAUF
Bezpečnosť je tiež často skloňované slovo pri podobne koncipovaných administratívnych budovách. To je dôvod, aby boli medzi všetkými fit-outmi predpísané bezpečnostné priečky kategórie RC3 (BT3). Tým to ale nekončí. Samostatnou témou bola požiarna odolnosť. V časti suterénu bolo potrebné kvôli požadovanej odolnosti 90 až 120 minút využiť vlastnosti protipožiarnych dosiek Knauf Fireboard (dve vrstvy po 25 mm). Na poschodiach sa vystačilo buď s bielymi doskami Knauf White, alebo červenými RED Piano (len 60 minút). Zvýšená odolnosť voči vlhkosti sa týkala iba sociálneho zariadenia a umyvární pre cyklistov, kde hrozí predsa len vyššie vlhkostné zaťaženie. Impregnované dosky Knauf Green sa naopak vo väčšej miere uplatnili na začiatku stavby, teda v čase, keď bola ešte otvorená a hrozilo nebezpečenstvo poškodenia vplyvom počasia, respektíve dažďom a vetrom. Je logické, že sa tak nenápadne jedinečná a úplne originálna architektúra stala predmetom mnohých diskusií. Lenže keď sa to vezme okolo, je to iba dobre. Praha bola obohatená o nový projekt svetovo presláveného štúdia, ktorý vzbudzuje emócie. A slovo emotion (emócie) je odvodené od slova motion (pohyb) a ten Praha celkom iste potrebuje v architektúre aj mysliach návštevníkov.