Poškodenie konštrukcie spočívalo v odpadávaní omietky aj povrchových partií betónovej časti múru. Vzhľadom k tomu, že nebolo možné prerušiť prevádzku na trati, bola realizačná firma METALŠPRIC SERVIS s.r.o. (www.metalspric.cz) nútená vykonávať opravy v náročných podmienkach a v nočných hodinách.
Bolo potrebné postaviť lešenie na špeciálny vagón a z neho vykonávať opravné práce. Charakter porúch a stav podkladového betónu vyžadoval v spodnej časti vykonať opravu na mechanicky prikotvenú oceľovú sieť ARMOBET 40/40/2. Podklad, ktorý je v takto zlom stave, nie je možné opravovať pomocou adhézne kotvených materiálov, nech už by boli ich materiálové charakteristiky akokoľvek dobré. Pre samotnú sanáciu bola použitá mrazuvzdorná opravná malta MONVzhľadom k tomu, že murovaná časť steny nebola izolovaná a dochádzalo ku vzlínaniu vlhkosti stenou, bola najskôr injektovaná chemickou infúznou clonou FOBISIL IC, a to tesne nad betónovou časťou. Tlakovou injektážou bolo prerušené vzlínanie vlhkosti stenou. Tým bola odstránená hlavná príčina poškodenia steny spojená s odpadávaním pôvodnej omietky. Tá bola nahradená systémom sanačných omietok SANOFIX, ktorý zabezpečí odvlhčenie steny a súčasne minimalizuje vznik porúch na povrchu steny.
Podmurovka z kyklopského muriva bola škárovaná rovnako materiálom MONOCRETE MONOMIX TH.
Časti steny, ktoré neboli zasiahnuté vlhkosťou ani kontaminované soľami vo vyšších partiách nad úrovňou terénu boli opatrené bežnými druhmi omietky. Celá stena bola zjednotená paropriepustným náterom.