Dnes, kedy sa uprednostňujú zdvižno-posuvné riešenia s výbornými tepelno-izolačnými vlastnosťami, ochranou proti hluku a zabezpečením proti vlámaniu, neustále narastá hmotnosť profilov a sklenených výplní. Je preto požiadavka na zdvižno-posuvné kovanie, ktoré bezpečne unesie váhu krídla až 400 kg. Novo vyvinutý MACO RAIL-SYSTEMS HS všetky tieto náročné podmienky splňuje.
Prídavný pojazdový vozík
Pre krídla vážiace nad 300 kg je prídavný pojazdový vozík viac než vhodným doplnkom systému. Jeho dve zabudované pružiny pomáhajú pri otváraní nadvihnúť krídlo. Ku každému štandardnému pojazdovému vozíku s dvoma kolieskami sa pridá nový prídavný odpružený vozík s jedným kolieskom.
Patentovaný pružinový systém prídavného pojazdového vozíka MACO RAIL-SYSTEMS HS - pružiny vytlačia krídlo smerom hore a aktívne nadvihnú jeho hmotnosť
Mozog namiesto svalov
Pri zatváraní zdvižno-posuvného prvku zostáva koliesko prídavného vozíku v kontakte s koľajnicou. Hmotnosť krídla leží na tomto prídavnom vozíku a tlačí ho smerom dolu. Pritom sa stlačia obidve pružiny, ktoré sa následne pohybom ovládacieho prvku roztiahnu a nadvihnú tak krídlo do výšky. Použitím MACO RAIL-SYSTEMS HS s prídavným pojazdovým vozíkom sa otváranie a zatváranie veľkých zasklených plôch o hmotnosti až 400 kg stane hračkou.
Nízky sklolaminátový prah
K populárnym zdvižno-posuvným systémom terasových a balkónových dverí by mal investor alebo projektant zvoliť čo najvhodnejšie prahy. Dôležitá je nie len malá výška prahu, ale i tepelná priestupnosť. Sklolaminátové prahy MACO GFK dosahujú veľmi nízky súčiniteľ priestupu tepla (U = 0,69 W/(m2.K), takže ďalšia tepelná izolácia je zbytočná. Výška prahu len 17 mm zaručuje, že ho ľahko prekonajú aj ľudia so zníženou pohyblivosťou príp. na invalidnom vozíku.
Pre energeticky úsporné stavby odporúčame zdvižno-posuvné prvky s hĺbkou dreveného profilu 78 mm v kombinácii so sklolaminátovým prahom. Sklolaminátový prah účinne izoluje a oproti tradičným materiálom dobre odoláva korózii a chemikáliám.
Využitím rozširovacích profilov je možné teoreticky dosiahnuť neobmedzenú šírku podlahového prahu MACO GFK
Variabilita šírky
Základné telá prahu MACO GFK majú šírku 140 a 180 mm. Pomocou jednoduchých rozširovacích modulov je možné zväčšiť šírku až na 308 mm prípadne aj väčšiu. To umožňuje variabilné použitie stavebnej hĺbky profilu od 56 až do 98 mm. Prah MACO GFK je možné voliteľne použiť až na štyri urovne krídla.
Šestnásť metrová posuvná presklená stena
Rakúsky architekt Martin Cserni zvolil prah MACO GFK pre 16 m dlhé presklené steny. Na inštaláciu tohto systému osemkrídlovej posuvnej plochy ho presvedčili predovšetkým ťažko prekonateľné izolačné hodnoty.