Vozovka existujúceho mosta končí v náletovom poraste, doslúžila aj mostná konštrukcia. Zub času sa podpísal aj na vedľajšom železničnom moste. Obe tieto stavby v súčasnom stave, teda pred demoláciou, zachytil náš objektív.
Poďme na novostavbu, ktorej vizualizáciu tiež predstavujeme. Verejnosti, teda chodcom, cyklistom a motoristom, samozrejme nielen ostravským, bude slúžiť od roku 2025. Nový most bude opticky dlhý 100 metrov, uprostred s dvojprúdovou vozovkou, po stranách na konzolách s dvoma chodníkmi.
Mostovka má najvyšší bod uprostred mosta. Ďalej hovorí architekt Koutský: „Tvar nového mosta sa na prvý pohľad zdá asymetrický. Vychádza však zo svojej staticky symetrickej konštrukcie. Most nesú dva priehradové spojité nosníky o výrazne nerovnakých rozpätiach sedemdesiat a desať metrov, ktoré sú symetrické cez diagonálu mosta. Priehradu vytvára sieť nepravidelných extrudovaných a ťahaných diagonál. Oba horné pásy hlavných nosníkov sú uprostred dĺžky mosta nad mostovkou spojené priečnikom nad prechodovým profilom. Najvyššie body nosníka sú vždy nad stredom polovice celkovej dĺžky mosta."
Autor projektu ďalej doplnil, že hlavné nosníky sú navrhnuté v mieste podopretia pilierom, vždy desať metrov od opory, zabezpečené proti vybočeniu rámom prekračujúcom chodník a kotveným do piliera. Konštrukcia tak vytvára dve výrazné brány - veže, vždy na príslušnom brehu. Tieto body sú venované mestským znakom s motívmi koníka a kamzíka. Na pilieroch oboch nábreží budú brany doplnené výtvarnými dielami a vysokými stožiarmi. Nad oboma hlavnými nosníkmi budú vlajky.
Pri výbere konštrukčného materiálu padla voľba na oceľ ako kontrast na väčšinu tunajších mostov z betónu. Oceľová konštrukcia bude z patinujúcej ocele, bezúdržbová. Železobetónová mostovka dostane živičný povrch. Na chodníkoch sa objavia aglomerované plastové biele dosky. Most nebude vybavený zvodidlami.
Osvetlenie komunikácie v strednej časti zaistí neutrálny biely tón svetiel, osvetlenie mostovky zospodu a chodníky teplý biely farebný tón. Horná časť zábradlia bude z kalených a lepených dosiek. V rímsovom nosníku sa počíta s vedením osvetlenia chodníka a plynovým potrubím, ktoré rozvedie plyn k niekoľkým horákom na vonkajšej strane zábradlia. Tie sú určené k chrleniu ohňa, ako slávnostného osvetlenia pripomínajúceho priemysel Ostravy 19. storočia.
Profesor Koutský projektuje mosty už 25 rokov. Vďaka nemu bude mať v minulých časoch tlčúce oceľové srdce republiky v tomto smere architektonicky unikátnu dominantu. Svoj počin zdôraznil slovami: „Mosty majú medzi stavbami zvláštne výsostné postavenie. Boli a sú vrcholom technických možností a umu staviteľov. Tento most spojí dve Ostravy - Moravskú a Sliezsku. Každá má iný charakter. Aby bol nový most symbolom ich stretnutí, má každá rovnakú časť asymetrickej nosnej konštrukcie mosta, ktoré sa symbolicky stretávajú nad riekou. Akoby každé zviera stálo vzopäté zo znakov oboch mestských častí na svojom brehu, položilo svoju silu na náprotivný breh a spolu tak rieku preklenuli."